13 Ocak 2014 Pazartesi

ELMALI CEVİZLİ KURABİYE

Herkese merhaba :) Birkaç gündür işlerimiz olduğundan tarif yazamadım. Evde Denizliden gelen nefis elmalar varken tüketebilmek için ablamın isteği üzerine Elmalı Cevizli Kurabiye yaptım. Biz tadını çok beğendik. Tarif Sevgili Eliften. Kendimce ufak tefek değişiklikler yaptım. Kendisine buradan Çok teşekkürler :) Mutlaka deneyin derim. Tarif için buyrun :)


MALZEMELER:
1 adet yumurta
125 g tereyağı (Teremyağ kullandım.)
Yarım su bardağı yoğurt
3/4 su bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Un (yaklaşık 2,5-3 su bardağı kadar alıyor)

İçi için:
3 adet orta boy elma
1 çay kaşığı tarçın
3 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı ceviz (fındık ceviz karışık kullandım.)

Üzeri için: Pudra şekeri

YAPILIŞI: Elmaları soyup rendeleyelim. Teflon tavaya alarak üzerine şekeri ilave edelim. Elmalar yumuşayana kadar pişirelim. Tarçın ve cevizi de ekleyerek karıştırıp ocaktan alalım. Elmalı harç soğurken diğer taraftan hamuru hazırlayalım. Hamur için gereken malzemeleri yoğurma kabına alıp hamuru hazırlayalım. İkiye böldüğünüz hamuru un yardımı ile ince bir şekilde yaklaşık 3 mm kalınlığında açalım, çay bardağı ile ya da istediğimiz bir yuvarlak kalıp ile hamurdan daireler keselim. Bir dairenin ortasına iç malzemesi koyarak üzerini başka bir daire hamur ile kapatalım. Kenarlarına hafifçe elimizle bastırıp çatal ile şekil verelim. Üzerine bıçak ile artı şeklinde kesikler yapalım. Tüm hamur bitene kadar bu işlemi tekrarlayalım. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine şekil verdiğimiz hamurları 1-2 cm aralık ile dizelim ve 180 °C derecede ısıttığımız fırında kurabiyeler  hafif pembeleşene kadar pişirelim.


Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpelim.

NOT: Elmalı harç biraz fazla geldi. Ben kalanı derin donducuya kaldırdım. Dilerseniz elma miktarını azaltabilirsiniz.

Fotoğrafını çektikten sonra dayanamayıp 1 tanesini yedim bile :)



SEVGİ VE AFİYETLE KALIN :)

9 yorum:

  1. hımmm .olsada yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. kurabiyeler çok güzel görünüyor ellerine sağlık.
    arada yoğun zamanlar hepimizde oluyor Allah kolaylıklar versin

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım.çok severim.

    YanıtlaSil
  4. Kurabiyeler her zaman önceliktir benim için çok severim ellerine sağlık çok nefis görünüyor..sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Suan istedigim bir bardak cay o uc kurabiye Harika gozukuyor elinize saglik olsun

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım. Ben de pek severim ama kurabiye yapmak nedense hep zor gelir bana :)

    YanıtlaSil
  8. Kurabiyelerin lezzeti görüntüsünden o kadar belli ki, ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  9. Bu kurabiye favorim :)) Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil