10 Ocak 2014 Cuma

KIYMALI ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI

Mis gibi bir çorba. Ben terbiyeli olarak daha çok seviyorum. Buyrun tarife :)


MALZEMELER:
50 Gr kıyma
2 adet rendelenmiş domates
1 yemek kaşığı salça
1 çay bardağı arpa şehriyesi
alırı kadar sıcak su
tuz, sıvı yağ

Terbiyesi İçin:
1 adet yumurta sarısı
2 yemek kaşığı yoğurt

YAPILIŞI: Az miktarda sıvı yağ ile kıymayı suyunu çekene kadar kavuralım. Kıyma kavrulunca rendelenmiş domatesi ilave edelim, biraz da domatesle kavuralım. Domatesin kıvamı koyulaşınca salçayı ekleyip karıştıralım, bir miktar sıcak su ilave edelim. Eklediğimiz su kaynayınca şehriyeyi ilave edelim,  şehriyeler yumuşayıp piştiğinde çorbamızın terbiyesini hazırlayalım. Yumurta sarısı ve yoğurdu bir kasede çırpalım, içerisine kaynayan çorbamızdan 1 kepçe alıp yavaş yavaş terbiyeye ekleyip çırpalım. Çorbaya hazırladığımız terbiyeyi ekleyip bir taşım kaynatalım. 

SEVGİ VE AFİYETLE KALIN :)

6 yorum:

  1. ellerine sağlık canım benim de sık yaptığım bir çorbadır.nefis görünüyor.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Çok lezzetli gerçekten. Afiyet olsun. Sevgilerimle :)

      Sil
  2. sıcak sıcak nefis olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika oluyor gerçekten. Afiyet şeker olsun. Sevgilerimle :)

      Sil
  3. bende kızıma yapıyorum bu corbayı elinize sağlık.Benim bloğumada davetlisiniz.SEVGİLER;

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet şeker olsun Emel Hanım. Tabi en kısa zamanda :) Sevgilerimle :)

      Sil