5 Ocak 2014 Pazar

PASTANE TUZLUSU

Ağızda dağılan çok lezzetli bir tuzlu kurabiye. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Pastaneden aldıklarımızdan çok daha lezzetli oluyor. Tarif için buyrun :)


MALZEMELER:
Yarım paket oda sıcaklığında teremyağ
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı mahlep
Çeyrek çay bardağı üzüm sirkesi
1 yumurta(akı içerisine, sarısı üzerine)
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Üzerine İçin: Çörek otu, susam

YAPILIŞI: Kabartma tozu ve un haricinde tüm malzemeyi harmanlayalım. Ardından unu ve kabartma tozunu yavaş yavaş ilave edip yoğuralım. Hamurumuz kulak memesi kıvamına gelince yoğurmaya bırakalım. Kurabiye kalıbı ya da elimizle şekil verip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizelim.


Üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susam serpelim. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirelim.

SEVGİ VE AFİYETLE KALIN :)

6 yorum:

  1. Merhaba ben geldim :) tuzlu kurabiyelerin çok güzel benim blogumda tuzlu kurabiyeler o kadar azki onu farkettim :)
    Programıma tuzluları almam lazım bu tarifide çok severim ben de yakında yapar paylaşırım inşaAllah sevgiyle kal.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Hoş geldin :) Çok teşekkür ederim. En çok tercih ettiklerimiz daha çok tatlılar oluyor genelde :) Bende bu kurabiyeyi çok severim. Şimdiden kolay gelsin. Afiyet şeker olsun. Sevgiyle ve muhabbetle :)

      Sil
  2. çok severim ellerine sağlık.süper...

    YanıtlaSil
  3. Merhabaaa
    Kiyir kiyir seviyorum bu tuzluyu eline saglik
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Benimde çok sevdiğim bir lezzettir. Afiyet olsun. Sevgi ve muhabbetle :)

      Sil